Blogger Widgets

Ads 468x60px

Labels

15 oktober 2012

How's running?

Februari komt dichter en dichter bij. Dus de mini marathon, waar ik voor aan het trainen ben, ook.

Toen ik van de zomer genoeg had van mijn slechte conditie en besloot te gaan hardlopen, heb ik bijna iedere dag getrained. Ik wisselde duurlopen af met tempolopen en intervaltrainingen. Om te zorgen dat ik ook na de zomer nog door zou blijven trainen, zodat niet al het werk voor niets was geweest, heb ik mijzelf verteld, dat ik deze winter mee zou lopen aan de midwintermarathon in Apeldoorn. Nou is de echte marathon ietwat hoog gegrepen, maar de kortste afstand (8K) vond ik geen uitdaging genoeg. Uiteindelijk had ik mijn zinnen gezet op de mini marathon van ruim 18K.

Hoewel in in de zomervakantie bijna iedere dag getrained heb, train in nu nog maar hooguit één keer per week. Niet zoals ik het zou willen, maar beter dan helemaal niet. Al twee weken lang probeer ik mijn eerste 15 K te gaan lopen, maar aangezien je voor langere afstanden ook meer tijd moet hebben, is dit nog niet gelukt. De route heb ik echter al wel uitgestippeld en ik kan niet wachten om hem te lopen.

De langste afstand die ik tot nu toe gelopen heb, is 12 K. Nog lang niet in de buurt van de ruim 18 K die ik uiteindelijk zal moeten lopen, maar ik ben al over de helft. Ik maak me dan ook geen zorgen over of ik in februari de mini marathon zal kunnen uitlopen.

Hebben jullie nog tips om mijn training te bespoedigen?

Céline

While the date of the mini marathon is coming closer and closer, I train less and less. The longest distance I recently runned was about 7.5 miles, so still 4 more miles to go. Since I started university again, I almost never have time for a good run anymore. Still, I'm not scared that I won't reach the finish line in februari.

1 reacties:

  1. Ik doe 12 kilometer je al niet na laat staan 18! Knap hoor :) Ik ben vorige week begonnen met een schema, hopelijk hou ik het vol haha
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

 

Forward